Wednesday 10 December 2014

SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS


Adakah anda tahu?

Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri seperti arnab. Arnab mampu menghasilkan 18 000 mg vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C. Tambahan pula, vitamin C larut-air dan akan hilang secara berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksik.


Kajian daripada Dr. James Scala telah menunjukkan adalah selamat untuk mengambil 5000 mg hinga 10 000 mg Vitamin C sehari. Dr. Pauling, yang menemui Vitamin C mengambil 18g sehari dan beliau adalah sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.

Perbezaan Shaklee:

“Sains pembebasan berterusan secara semulajadi” vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C Shaklee mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500 mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C didalam 2 tablet vitamin Shaklee (di dalam jurang msa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavoid (25% dari bioflavoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin C complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.


Manfaat utama :

1. Membentuk kolagen - merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asa otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempetingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.


2. Memperbaiki simptom pendarahan - kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.


3. Peningkatan sistem imun - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dankuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, dan asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom selsema.


4. Memerangi kanser - Ia adalah satu satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ianya juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum iamenyerang sel-sel badan kita.


5. Mencantikkan kulit - Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.


6. Memperbaiki insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.


7. Mengekalkan kolesterol sihat - Ianya mampu mengurangkankolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.








Vitamin C yang memadai dari Buah?



Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg Vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh itu, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.



Amaran!!!

1 batang rokok mampu melupuskan 50-100 mg vitamin C.

Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C.

Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak.

Terlebih dos vitamin C -melebihi 12 tablets akan menyebabkan sedikit cirit-birit.




Lots of Love,
Fila
SHAKLEE 1028235
0109677884
http://www.anafila.blogspot.com

No comments:

Post a Comment