Tuesday 9 December 2014

VITA-E COMPLEX



Apa khabar semua pembaca? Semoga terus kekal beriman, sihat, cantik dan bertakwa. Hari ini saya kongsikan secara lebih mendalam mengenai Vita-E complex Shaklee.

PERBEZAAN SHAKLEE : 

Dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama dan delta).

Ianya adalah vitamin E yang paling lengkap dipasaran. Mengandungi 10 mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium, dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

KANDUNGAN VITA-COMPLEX:



MANFAAT UTAMA :

  • Melindungi jantung - pengambilan harian 800 IU vitamin E untuk jantung yang sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolestrol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain-lain. 



  • Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif - 1 kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600-800 IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. 

  • Antipenuaan - 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurankan kedut dan garis halus, parut, acne dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada, dan otot peha. 


  • Anti-oksidan yang kuat - pengambilan lebih dari 1,200 IU vitamin E sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, menurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penglihatan. 


  • Kelestarian Tenaga - meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen lebih. 


  • Memperbaiki Arthritis - meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, dan sakit sendi. 


  • Menghalang keguguran - merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom pra-haid, dan sindrom menopous seperti hotflush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.

  • Memperbaiki parut - memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut. 



Adakah vitamin E selamat?

Didalam buku “Pescription For Longevity” yang ditulis oleh Dr. James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan vitamin E dengan terperinci. Secara global, terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan vitamin E. Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard keatas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan strok dengan 33%. Kajian juga membuatkan kesimpulan dos selamat ialah 3,200 IU.





sumber : Buku Panduan Nutrisi





Lots of Love,
Fila
SHAKLEE 1028235
0109677884


No comments:

Post a Comment