Tuesday 4 November 2014

Shaklee dan Saya

Fila mula melihat jenama Shaklee ialah pada bulan Ogos 2013 iaitu pada masa tersebut kakak Fila memilih Shaklee Set Berpantang untuk dijadikan supplement selepas dia melahirkan anak kedua.
Entah bagaimana, tiba tiba Kak Tiera (upline saya) muncul di laman blog Fila dan komen di salah satu post Fila. Bermula disitulah ukhuwah terjalin sehingga kami bertukar alamat Facebok.
Suatu hari, Kak Tiera ni minta tolong Fila untuk like page yang dia baru create. Saya ingat lagi masa tu nama page ialah "Dear Shaklee, I Heart You" yang sekarang ni dah bertukar iaitu "Dear Health, I Heart You". Tanpa Fila sangka sangka produk ini telah membuka hati Fila untuk membeli dengan terus menjadi ahli. Nak dapatkan harga ahli tu yang penting bagi Fila sebenarnya. Masani. tak berniat lagi untuk berniaga. Hanya untuk makan sendiri. Set Skincare menjadi pilihan.
ESP
* untuk kulit gebu
*bersumberkan protein untuk baiki sel kulit mati
*untuk menghilangkan parut jerawat
*sesuai untuk semua golongan

*awet muda dan melambatkan proses uban
*mengurangkan stress
*mengandungi asid folic
*mencegah anemia
*melembapkan kulit 

*membentuk kolegen
*menghilangkan kedut
*menghilangkan jeragat
*merawat kulit kasar dan kering

*memudarkan parut
*meningkatkan keanjalan kulit
*melawan kesan penuaan
Bermula daripada bulan 9 Fila ambil semua vitamin vitamin ini sehinggalah bulan 12, Fila mula perasan yang eczema yang selalu hadir pada jari mula hilan sedikit demi sedikit, parut jerawat muka juga mula pudar, kulit menjadi tidak menggelupas kalau terkena panas. Jari jemari mulai halus tidak sekasar dahulu. Kulit kembali lembap dan tidak lagi bersisik.

Alhamdulillah. Tiada kejayaan tanpa usaha dandoa. ALLAH MAHA PENYEMBUH. Dan Fila memilih Shaklee sebagai asbabnya sebab Fila yakin dengan keaslian dan sumbernya yang semulajadi tanpa bahan pengawet. Halal statusnya.

Status di facebook hanyalah untuk berkongsi kegembiraan stelah semenjak tingkatan 1 menghidapi eczema dan alahan kepada makanan laut. Setelah hampir berputus asa mendapat rawatan di klinik klinik termasuklah pakar kulit. Akhirnya Shaklee juga menjadi pilihan saya dan ianya berkesan. Namun, tanpa Fila duga, sahabat-sahabat Facebook mula membanjiri inbox untuk penjelasan. Sehinggalah ada yang ingin mencubanya.

Masa itu, Fila langsung tak tahu bagaimana nak membuat tempahan dan sebagainya. Akhirnya tempahan hanya dilakukan melalui Kak Tiera. Semua urusan termasuklah pengeposan. Banyak jasa beliau buat downline yang sifar seperti Fila.

Setelah menyedari potensi pasaran Shaklee dalam kalangan rakan rakan di Facebook, Fila membuat keputusan untuk berniaga. Fila mula mendapt khidmat nasihat dan menyedut segalan ilmu di Sparkle (rumah shaklee Fila). Dan disinilah bermulanya hidup Fila sebagai seorang yang perlu menyedarkan masyarakat kepentingan menjaga kesihatan dengan bantuan makanan tambahan. Bukan mudah bermula dari sifar namun tiada yang mustahil sekiranya benar kita ingin berusaha.



Lots of Love,
Fila
SHAKLEE 1028235
0109677884
http://www.anafila.blogspot.com

No comments:

Post a Comment